Przedruk z mojego bloga na Nowym Ekranie - tekst uzupełniłem 8 maja 2025
wtorek, 10 listopada 2015, 23:48:34
liczba komentarzy: 56
liczba wyświetleń: 3329
3.67 (15)
Argonauta
Wszystko co chcesz jest możliwe. Patrz tylko na to, czego nie widać....

11 listopada BEZ PIŁSUDSKIEGO...
Znalezione w książce twarzy..
Bogna Polcyn.
11 LISTOPADA BEZ PIŁSUDSKIEGO...
Co naprawdę świętujemy tego dnia? Przekazanie przez Radę Regencyjną zwierzchnictwa nad wojskiem Piłsudskiemu. Nie jego dziełem było odbudowanie Polski, bo to owoc polityki prowadzonej od lat przez wielkich tej miary co Dmowski czy Paderewski. Piłsudski znalazł się w Polsce niepodległej, ale tylko sprawował władzę. Czy znalazł się przypadkiem?O tym dzisiaj...
Koniec wojny zastał go w internowaniu w Magdeburgu. Wróćmy do 22 lipca 1917 roku i do momentu „aresztowania”. Nie ma lepszej propagandy dla graczy politycznych niż ich uwięzienie (sam prosił Niemców o uwięzienie – pismo do Beselera z 18 lipca). Tak stało się w przypadku Piłsudskiego, który natychmiast stał się „więźniem sumienia” (niczym Wałęsa w Arłamowie czy reszta opozycji demokratycznej – Michnik, Kuroń, Modzelewski...).
W powszechnym wyobrażeniu cierpiał w celi twierdzy magdeburskiej. Naprawdę miał do dyspozycji trzypokojowe lokum w budynku służbowym, ogród, pobory w markach, a przydzielony ordynans przynosił mu z hotelowej restauracji posiłki i robił zakupy. Mógł pisać, czytać, zwiedzać miasto, korzystać z zabiegów rehabilitacyjnych...O takich warunkach uwięzieni po zamachu majowym na jego rozkaz generałowie mogli tylko pomarzyć. Wypoczynek trwał 16 miesięcy i podobno dłużej niż był ustalony z gen. Beselerem.
Niemcy przypomnieli sobie o brygadierze w obliczu klęski, widząc w Piłsudskim nadzieję na zneutralizowanie powstającej Polski. Misji mediacyjnej podjął się hrabia H.Kessler, który odwiedził więźnia 9 listopada i zapowiedział odwiezienie go i Sosnkowskiego specjalnym pociągiem (salonką – jak Lenina) do Warszawy. Niespodzianki nie było, bo już dwa tygodnie wcześniej w egzemplarzu „Die Woche” Piłsudski zobaczył swoją fotografię jako ministra wojny!
Czy rzeczywiście wysiadł z czerwonego tramwaju na przystanku „niepodległość” – jak sam to określił? Absolutnie! Już następnego dnia po przyjeździe do Warszawy spotkał się z partyjnymi towarzyszami. Gdy 14 listopada RR przekazała mu władzę cywilną, przystąpił do tworzenia rządu. Misję tę powierzył socjaliście Daszyńskiemu, choć ten toczył także rozmowy z endecją. Po jego rezygnacji na czele kolejnego rządu stanął również socjalista i były oficer I Brygady – Moraczewski.
Lewicowy rząd miał być mniejszym złem dla odradzającej się Polski, prób scalania organizmu po doświadczeniach trzech zaborów i nieuniknionych sporów. Tak samozwańczy marszałek został w legendzie jako zbawca, który twardą ręką wygasił sejmowe kłótnie i wielu marzy o sklonowaniu go, by stał się antidotum na dzisiejsze polskie waśnie w rządzie. I tu czas powiedzieć o silnej opozycji wobec rządzącego obozu politycznego. Była to Narodowa Demokracja od 1928 roku występująca jako Stronnictwo Narodowe. Zarzucała ona ekipie Piłsudskiego zaprowadzenie w kraju dyktatury i brutalne łamanie prawa. Ostateczny zamach na demokrację dokonał się w 1926 roku, a skutki odczuwamy do dziś...
Co jednak z naszą ledwie odzyskaną wolnością?
Wróćmy do listopada... W Warszawie władzę objęli niemieccy agenci realizujący pakt nienaruszalności ziem byłych zaborów austriackiego i pruskiego.Wielkopolska czy Śląsk same musiały wywalczyć prawo przynależności do Polski! Nasz drogi wódz skierował wzrok na wschodnią stronę i zadbał o rodzinne Wilno, by potem zaraz wywołać awanturę kijowską, ale Lwów już wsparcia nie otrzymał! Rozwadowski dwukrotnie otrzymał rozkaz poddania miasta i dzięki Bogu go nie wykonał, a połowa pochowanych na Cmentarzu Orląt to ofiary obojętności Piłsudskiego...
Dla niedowiarków garść cytatów, jak ten z przemówienia na zjeździe legionistów w Krakowie z lata 1922 roku: „Duma moja milknie zupełnie, gdy pomyślę, że nie my, nie Polacy, nie nasze wysiłki ten szalony przewrót uczyniły, że dziś w Krakowie, w Wilnie czy w Poznaniu (...) hymn polski się rozlega (...)”.
Pytam głośno – jeśli nie Polacy, to kto nam tę Polskę wywalczył?! Piłsudski nie wiedział, bo był zajęty zdobywaniem władzy i tworzeniem państwa policyjnego, a odbudowa niepodległej Polski była dla niego niespodzianką! Nie wiedział, że 28 grudnia w momencie wybuchu powstania w Poznańskiem nie było ani jednego polskiego oddziału, a jedynie pospolite ruszenie cywilów, które po pięciu miesiącach zamieniło się w dwustutysięczną armię?
Podobnie było w Krakowskiem, Kieleckiem, Lubelskiem, czy w odciętym i oblężonym Lwowie, który wspomnę raz wtóry. I dalej w tym samym przemówieniu Naczelnik wypowiedział swe słynne słowa o wyrzeczeniu się Wielkopolski: „Braci Wielkopolan z góry musiałem ze swego rachunku wykreślić”. W jego mniemaniu było niczym w piosence wojskowej: „I ni z tego, ni z owego, była Polska na pierwszego”.
Nikt nie walczył, nikt kraju nie odbudowywał, a powstał on automatycznie. Bez wiedzy marszałka – powiedzmy to w końcu uczciwie. I nie umieszczajmy go na plakatach czy w memach związanych z listopadowym świętem...
Fakt, że niemcy nie utracili władzy w Polsce po roku 1918, każe nam się poważnie zastanawiać nad tym co było po 1945 roku (patrz werwolf) i po 1989 (patrz werwolf) - i za każdym razem, kiedy ktoś przejmuje władzę.
Należy patrzeć na owoce jego pracy i szczególną uwagę zwracać na jego słowa...
Słuchać bardzo uważnie i za każdym razem - analizować, analizować nieustannie...
https://web.facebook.com/photo.php?fbid=1520930434893022&set=gm.635110563258337&type=3&pnref=story
http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/jak-pilsudski-mogl-zdobyc-moskwe-dwukrotnie-zychowicz-bylismy-o-krok-od-wielkosci/y7qx4e
Argo
wtorek, 10 listopada 2015, 23:48:34
liczba komentarzy: 56
liczba wyświetleń: 3329
3.67 (15)
3.67
liczba ocen: 15
Komentarze
Notki z tej samej kategorii
Casey
środa, 11 listopada 2015, 00:51:26
Nie pierwszy raz
i nie ostatni. Rozgrywają nas jak pierwszych lepszych naiwniaków, a prawdziwi patrioci zawsze przegrywają.
link
nadużycie
Nichcik.Neon24.pl
środa, 11 listopada 2015, 03:07:09
@ Maciej Piotr Synak - Wszystko co chcesz jest możliwe. Patrz tylko na to, czego nie widać....
"Fakt, że niemcy nie utracili władzy w Polsce po roku 1918 (????), każe nam się poważnie zastanawiać nad tym co było po 1945 roku"
- A co ma piernik do wiatraka?
Albo inaczej, ... skąd ten piernik, bo ja tu czegoś nie rozumiem.
link
nadużycie
Zbigniew Jacniacki
środa, 11 listopada 2015, 07:58:31
Autor 5*
Bardzo na czasie zestawienie faktów....
Cóż, wielu naszym rodakom łatwiej jednak słuchać propgandy polskojęzycznej prasy niemieckiej lub amerykańskiej niż zmierzyć się
z gorzka prawdą....
Pozdrawiam
link
nadużycie
Jan Paweł
środa, 11 listopada 2015, 08:13:30
Oczywiście, Piłsudski to zdrajca. Kim są zatem jego piewcy? Także tutaj na Neonie?
czy tylko pożytecznymi idiotami?
Wiem, ta charakterystyczna sylwetka ładnie się komponuje na jakichś starych obrazach np Kossaka (kupuje ktoś teraz jeszcze Kossaki?) W jakichś tam mniej lub bardziej nowobogackich gabinetach. Ale czy gospodarz takiego gabinetu, niejako od razu, na starcie nie kompromituje się w oczach jakiegoś świadomego gościa?
link
nadużycie
AlexSailor
środa, 11 listopada 2015, 09:13:29
Ha, Piłsudski to fenomen.
Tak samo jak Wałęsa.
Bardo dobre jest porównanie przywiezienia Lenina do Rosji do przetransportowania Piłsudskiego z Magdeburga.
Fenomenem jest objęcie władzy nad wojskiem i w zasadzie państwem przez Piłsudskiego.
Ktoś to dobrze przygotował.
link
nadużycie

puuuq
środa, 11 listopada 2015, 10:04:56
@
sami zdrajcy ,niepodległości żadnej nie było i nie ma czyli to dzisiejsze święto też tylko w kalendarzu , a władze świeckie i kościelne udają ,że jest inaczej albo nawet sami nie wiedzą ,że są rozgrywane ....mamy tu zatem plan jakichś wrogich nam sił ,którym od zawsze zależy by generalnie Polski nie było ale by jednak jakoś lepiej ją zniszczyć to niech lepiej będzie :)))
link
nadużycie
Galopujący Renifer
środa, 11 listopada 2015, 11:22:11
Piłsudski był niemiecko - żydowskim agentem przez całe swoje życie
Dostawał kasę z tych samych źródeł co Lenin
nawet dostarczenie go do Polski odbyło się w identyczny sposób co Lenina do Rosji.
link
nadużycie
Andrzej Tokarski
środa, 11 listopada 2015, 11:30:44
@Autor
ważne w tym wszystkim by zachować nieco zimnej kalkulacji. Jest tu na Neonie specjalista od negowania dorobku wszystkich oprócz swego własnego. Rzecz w tym, że "jeśli Naród chce uratować własną d... - to musi się jakoś wziąć w kupę" - a do tego potrzebne są jakieś wspólne wartości, jakieś symbole, jakieś postaci historyczne.
Można wiele gorzkiej prawdy napisać o Kościele, Piłsudskim, Janie Pawle II, Dmowskim, Paderewskim, głupich zrywach zbrojnych, fikcyjnej niepodległości 1918, dziwnym hymnie, zakłamanej historii, Bolku-Wałęsie, przecwelowanej II Solidarności - tylko co wtedy zostanie?
Wokół czego ma się Naród zbierać w ową "kupę"?
link
nadużycie
Galopujący Renifer
środa, 11 listopada 2015, 11:36:19
@AlexSailor 10:13:29
Niemiecko - żydowski kapitał to przygotował. Ten sam który zorganizował rewolucję w Rosji. Wykorzystano struktury utworzone na terenie Polski/Rosji przed 1915 rokiem. Sam Piłsudski co jest znane powszechnie do tych struktur należał.
link
nadużycie
Jan Paweł
środa, 11 listopada 2015, 12:00:28
@Andrzej Tokarski 12:30:44
Przede wszystkim, to trzeba dążyć do prawdy historycznej, obojętnie jaka by ona nie była, by nie robić młodym pokoleniom wody z mózgu i podłoźa do tolerancji okupacji.
Właśnie mamy Piłsudskiego na cokołach i... Wielką Emigrację (tym razem za chlebem).
link
nadużycie
Jan Paweł
środa, 11 listopada 2015, 12:04:37
@Andrzej Tokarski 12:30:44
A Bohaterów narodowych (tych prawdziwych) to mamy całkiem sporo. Cóż kiedy są oni spychani w niebyt, przez tych którzy są nam wciskani przez okupanta.
link
nadużycie
Andrzej Tokarski
środa, 11 listopada 2015, 12:07:58
@Jan Paweł 13:00:28
"Właśnie mamy Piłsudskiego na cokołach i... Wielką Emigrację (tym razem za chlebem)."
- z winy Piłsudskiego?!
no, ulitujże się Waść!
link
nadużycie
Andrzej Tokarski
środa, 11 listopada 2015, 12:22:29
@Jan Paweł 13:04:37
naród ma się zebrać wokół "bohaterów zepchniętych w niebyt?"
a poza tym wszyscy zdrowi?
link
nadużycie
stanislav
środa, 11 listopada 2015, 12:29:48
@Andrzej Tokarski 13:07:58
"z winy Piłsudskiego?"
No... pośrednio tak, panie Tokarski, gdyby się pan dłużej zastanowił.
link
nadużycie
Andrzej Tokarski
środa, 11 listopada 2015, 12:47:06
@stanislav 13:29:48
niechże pan się dłużej zastanowi...tak naprawdę przyczyną ostatniej emigracji jest św Wojciech
link
nadużycie
Bananowy Jeż
środa, 11 listopada 2015, 13:04:18
@Andrzej Tokarski 13:07:58
Zgadzam się z Panem. Piłsudski aniołkiem nie był to prawda. Ale niektórzy krytycy Piłsudskiego zarzucają mu wady, które można było znaleźć też u jego przeciwników politycznych.
To nie Piłsudski prowadził politykę zagraniczną, która doprowadziła nas do wepchnięcia w żydo-sowiecką niewolę.
To nie Piłsudski był marionetką anglosasów i USA.
To nie Piłsudski podpisał Mały Traktat Wersalski, który zmuszał Polskę do nadania Żydom specjalnych przywilejów.
To nie Piłsudski kumplował się z Retingerem, który był współodpowiedzialny za antykatolicki terror w Meksyku. To Retinger ze zmanipulowanymi przeciwnikami Piłsudskiego chcieli obalić sanacyjną dyktaturę i zastąpić ją masońskim demoliberalizmem (zupełnie jak ci, co chcą obalić Putina).
Nie podoba mi się wiele rzeczy u Piłsudskiego. Ale też nie można go nazywać złem absolutnym. Dla mnie to taka skomplikowana i niejednoznaczna postać jak Putin, Stalin czy Hitler.
link
nadużycie
Stonek
środa, 11 listopada 2015, 13:19:44
Komentarz usunięty administracyjnielink
Stonek
środa, 11 listopada 2015, 13:35:56
Komentarz usunięty administracyjnielink
Galopujący Renifer
środa, 11 listopada 2015, 14:15:18
@Sukarno 14:04:18
nawet największa ladacznica ma dni kiedy jest święte
to nie ona powoduje że pada deszcz i śnieg
że Kowalski przesolił zupę to też nie jej wina
it.d.
Nie zmienia to faktu że ona nadal jest tym kim jest.
Podobnie jak agent Piłsudski był agentem obcego państwa.
link
nadużycie
jacek0003
środa, 11 listopada 2015, 14:20:23
"Wysiadłem z czerwonego tramwaju na przystanku Niepodległość",
to tylko przypisywane J.Piłsudskiemu słowa, część syjonistycznego mitu. W rzeczywistości brak jest historycznych dowodów na to żeby on kiedykolwiek wypowiedział to zdanie, lub je gdzieś zapisał. Mit J.Piłsudskiego jest ciągle żywy bo nikt nie zrobił tak dużo dla wspierania ruchu syjonistycznego jak on. Sprzedawał im broń która była przemycana do Palestyny,mieli w Polsce swoje poligony na których odbywali ćwiczenia wojskowe etc. etc. J.Piłsudski
przyłożył się bardzo do budowy pewnego państwa, ale tym państwem nie była Polska. I to jet prawdziwy powód dla którego to w Polin zastępuje się historyczną prawdę wiecznie żywym mitem Komendanta Odnowiciela .
link
nadużycie
Galopujący Renifer
środa, 11 listopada 2015, 14:21:11
@Sukarno 14:04:18
Składasz kwiatki przed pomnikiem Kuklińskiego?
link
nadużycie
Galopujący Renifer
środa, 11 listopada 2015, 14:36:27
@jacek0003 15:20:23
Zastanawiam się jak to się stało że akta Piłsudskiego przetrzymywane w niemieckich archiwach do dnia dzisiejszego są utajnione i jak to się stało że pomimo możliwości przejęcia ich przez aliantów pozostały w Niemczech?
Można się tylko domyślać że współpracę nawiązał jeszcze w czasach swojego pobytu w Charkowie. Wiele organizacji mających w swoim programie różnorakie rewolucje funkcjonujących w Rosji pod koniec XIX i początkach XX wieku finansowanych było przez kapitał niemiecko - żydowski. Ich głównym celem było osłabienie Rosji i jej rozbicie. Podobnie jak ma to miejsce obecnie.
http://www.sadistic.pl/hitler-i-smierc-pilsudskiego-vt131291.htm
link
nadużycie

Argo
środa, 11 listopada 2015, 15:47:13
@Andrzej Tokarski 12:30:44
Prawda zwali was z nóg.
Prawda was wyzwoli.
Prawdę, jak widać, można zniekształcić, zakłamać - ale to proces który trwa kilkaset lat. Wartości - jak widać, trzymały się jeszcze kilkadziesiąt lat po wojnie, w przebrzydłym prlu, a wystarczyło obcym oddać pełnię władzy, w 20 lat wytrzebią wartości z nowych pokoleń...
Ujawnienie prawdy.
Tylko tego potrzeba, tylko jak to zrobić....
link
nadużycie

Argo
środa, 11 listopada 2015, 15:49:41
@Sukarno 14:04:18
Dla pana Hitler i Stalin to postacie niejednoznaczne??
Widzę tu próbę rozmywania odpowiedzialności za II Wojnę Światową.
link
nadużycie
Jan Paweł
środa, 11 listopada 2015, 15:50:55
@Andrzej Tokarski 13:22:29
To może do kompletu z Piłsudskim od razu skupmy się wokół Hitlera, który bardzo sobie cenił tego pierwszego, czemu dawał wyraz nawet po jego śmierci.
Dalej nic to Panu nie mówi?
link
nadużycie

Argo
środa, 11 listopada 2015, 15:51:39
@jacek0003 15:20:23
Sława i współczesny kult postaci piłsudskiego bierze się z propagandy jaką serwowały Polakom przedwojenne gazety.
Przetrwała, bo prawda nie miała swojego medium?
link
nadużycie
kimur
środa, 11 listopada 2015, 16:05:07
@Jan Paweł 16:50:55
Zawsze wierzy Pan w "uczucia" kanalii, która zawraca głowę teatrem własnych "uczuć"? Dziś Hitler "ceniłby" JPII , świadczy to źle o JPII, czy o Hitlerze? Mam często wrażenie, że Państwo naprawdę wierzycie święcie, iż polityka to loteria z samymi białymi kulami, które Polacy złośliwie przemalowują na czarne. W rzeczywistości ta nie jest i nie było. A jeśli chodzi o bohaterów, nic nie stoi na przeszkodzie by ich ogółowi przybliżać i nie jest tu konieczne zwalczanie Piłsudskiego, który, jak każdy człowiek, a polityk szczególnie, miał lepsze i gorsze okresy.
link
nadużycie
jacek0003
środa, 11 listopada 2015, 16:51:34
@Maciej Piotr Synak 16:51:39
Myśli Pan, że ktoś w 2015 r. wie o czym pisały przedwojenne polskie gazety? Ze znajomością dzisiejszej prasy jest tak sobie. Moim zdaniem zdecydowanie przecenia Pan znaczenie prasy, a nie dostrzega rzeczy ważniejszych i trwalszych.
link
nadużycie
jacek0003
środa, 11 listopada 2015, 17:02:19
@Galopujący Renifer 15:36:27
Mogę się tylko zgodzić z tymi sugestiami.Trzeba jednak pamiętać o tym, że już istniał ruch syjonistyczny, tak zwana pierwsza alija to lata 1881-1903, a druga przypada na lata 1904-1913. Zniszczenie Rosji to jeden cel, a utworzenie w Palestynie państwa żydowskiego to drugi cel tego kapitału. Pozdrawiam.
link
nadużycie
Jan Paweł
środa, 11 listopada 2015, 18:25:01
@Jan Paweł 09:13:30
Przepraszam wszystkich, którzy mogli poczuć się urażeni, moim emocjonalnym komentarzem.
Niestety, przedstawione w artykule fakty, po prostu porażają.
link
nadużycie

Argo
środa, 11 listopada 2015, 18:28:34
@jacek0003 17:51:34
Ależ skąd.
Chodzi mi oczywiście o ludzi, których urobiono w latach 20tych poprzez prasę - ci ludzie wychowali swoje dzieci, które całe życie kultywowały wspominki o piłsudskim.
Ale przyczyną owych przekonań była przedwojenna prasa, bez dwóch zdań.
link
nadużycie
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 18:51:13
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 19:08:55
Komentarz usunięty administracyjnielink
Bananowy Jeż
środa, 11 listopada 2015, 19:10:46
@Galopujący Renifer 15:21:11
Nie, nie składam kwiatków przed pomnikiem Kuklińskiego, skąd ten pomysł?
link
nadużycie
Bananowy Jeż
środa, 11 listopada 2015, 19:16:02
@Maciej Piotr Synak 16:49:41
Jeżeli chodzi o Hitlera, to do 1939 roku mieliśmy z nim dobre stosunki. Hitler jest widziany przez wielu ludzi jako bojownik przeciwko żydowskiej supremacji, międzynarodowym bankierom, masonerii, wszelkiemu plugastwu itp. Z drugiej strony nie można kwestionować, że pomimo antyżydowskości Hitlera on sam dorzucił cegiełkę do powstania państwa Izrael, on sam pozwolił 150,000 żydom służyć w armii.
Stalin - z jednej strony komunista, antychryst i żydowska marionetka, ale z drugiej strony, dał się przed śmiercią żydom we znaki, robiąc czystki w armii i NKWD.
link
nadużycie
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 19:32:44
Komentarz usunięty administracyjnielink
Galopujący Renifer
środa, 11 listopada 2015, 20:07:10
@Sukarno 20:10:46
Kukliński też miał swoje dobre strony jakieś tam i nie odpowiadał za coś tam co było niedobre.
link
nadużycie
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 20:41:35
Komentarz usunięty administracyjnielink

stanislav
środa, 11 listopada 2015, 22:00:48
@Andrzej Tokarski 13:47:06
Szanowny Panie,
pańska uwaga jest w równym stopniu efektowna, co wybaczy pan - głupkowata, gdyż próbuje pan strywializować coś, co jest poważnym zagadnieniem.
Chciałbym panu przypomnieć, że od zamachu majowego J.Piłsudskiego w 1926 r. - właśnie de facto zamachu na kształt ustrojowy, strategię rozwojową Polski, możliwe sojusze itd.( inne niż te zrealizowane, i które okazały się zgubne w momencie wybuchu II WŚ) minęło zaledwie niecałe 90 lat. W historii nowoczesnych państw Europy i świata, to jest niemal chwila, proszę zauważyć co w tym czasie wydarzyło się w historii takich krajów jak USA, Anglia, Niemcy, Rosja, Francja, Chiny itd.
To II WŚ i jej wynik zdeterminował w dużym stopniu to w jakiem otoczeniu politycznym i na jakim poziomie rozwoju jest obecna Polska. A konsekwencją tego jest m.in. ekonomiczny exodus młodych Polaków w ostatnich ćwierćwieczu, a ze szczególnym nasileniem od 2004 roku. To starałem się panu przekazać skrótowo pisząc, że gdyby się pan nieco zastanowił nad stwierdzeniem " czy z winy Piłsudskiego?", to by pan być może znalazł sensowny ciąg logiczny. Do tego jednak trzeba mniej emocjonalnej zapalczywości, a więcej rozsądku. Tego panu i młodym, nieświadomym często Polakom wykrzykującym " precz z komuną" lub " raz sierpem, raz młotem w czerwona hołotę" życzę w dniu 11 listopada 2015 r.
link
nadużycie

Argo
środa, 11 listopada 2015, 22:15:32
@Sukarno 20:16:02
Przede wszystkim, to Hitler przyjął ofertę bankierów amerykańskich i wymordował miliony Polaków.
link
nadużycie
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 23:25:44
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 23:33:54
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 23:34:50
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 23:36:26
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 23:39:05
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 23:41:57
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
środa, 11 listopada 2015, 23:51:47
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
czwartek, 12 listopada 2015, 00:03:30
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
czwartek, 12 listopada 2015, 04:39:48
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
czwartek, 12 listopada 2015, 04:50:49
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
czwartek, 12 listopada 2015, 05:35:41
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
czwartek, 12 listopada 2015, 06:17:47
Komentarz usunięty administracyjnielink
LoneStar1776
czwartek, 12 listopada 2015, 06:38:19
Komentarz usunięty administracyjnielink
Laznik
piątek, 13 listopada 2015, 18:19:27
Korba ten Orban
.
Nie dyskutując szczegółowo zasług twórców tzw. II Rzeczpospolitej, należy przypomnieć, że Polska mogła jedynie dlatego powstać, gdyż rozpadły się wszystkie monarchie zaborcze i w Europie środkowej powstała próżnia administracyjna i polityczny. W tej sytuacji nie pozostało nic innego, jak utworzyć nowe państwa. Grupy, które decydowała także wówczas o losach ludów, postanowiły dla prostoty potworzyć małe i słabe jednostki administracyjne (Polska, Czechosłowacja, Węgry, Jugosławia i.t.d. ), co znakomicie ułatwiło zdalne sterowanie administracji w tych krajach.
Jak wykazały wydarzenia szczególnie pod koniec lat trzydziestych, w Warszawie sprawowali władzę pachołki sterowani zdalnie przez administrację większych krajów kolonialnych. Na temat roli imperiów dziś, patrz
- http://pppolsku.blogspot.com/2012/01/fh.html
Zachłystujący się niepodległością "patrioci", którzy nie pojmują zasad działania tego systemu i czepiają się różnych iluzji bohaterstwa, wyrządzają niestety wielką szkodę interesom narodu, wielu czyni to zresztą celowo. Mało kto pojął, że po Powstaniu Styczniowym wymieniona została w znacznej części elita umysłowa na terenach polskich, zresztą z dziwnym przyzwoleniem jej przedstawicieli, o czym wspomina Heine
- http://pppolsku.blogspot.com/2012/02/fi.html#Heine
i została zastąpiona elementami napływowymi, które się zręcznie wcisnęły pomiędzy elitę i lud polski. Ostatnio przystąpiono do wymiany ludności w UE.
Imperium spełnia już od tysiącleci podstawową funkcję w zarządzaniu krajami świata.
Orban jest wyrazicielem, tak utrzymuje red. Michalkiewicz, grup elity węgierskiej, która została wyślizgana przy podziale łupu, przez grupy zewnętrzne. Inwazja migrantów na UE, przygotowana przy współudziale służb krajów zachodnich, najwidoczniej pod wodzą USA i ich aparatczików z państwa pod nazwą Erec Israel, zostali początkowo skierowani na Wągry. Ekipa na Węgrzech trzymała się jednak ściśle prawa UE i odparła ten atak, lepiej, wysłała te zarekrutowane w Turcji bandy
- http://kdgwna.blogspot.com/2015/03/syj.html#Nazd
do RFN, zresztą na wezwanie syjonistycznej agentki w tym kraju pełniącej funkcję kanclerza,
- http://pppolsku.blogspot.com/2012/09/teksty-zablokowane-przez-cenzure-1.html#Merkel
zgodnie zresztą z priorytetami jej mocodawców.
link
nadużycie

Argo
piątek, 13 listopada 2015, 23:13:11
@Laznik 19:19:27
No, ciekawe te linki
link
nadużycie
Laznik
niedziela, 30 października 2016, 08:34:20
Pewnym uzupełnieniem
.
@Laznik 19:19:27
jest poniższy tekst
- http://wps.neon24.pl/post/134667,zydzi-z-iii-rp-maja-prywatyzowac-bialorus#comment_1341228
z tym, że sytacja dziś jest daleko bardziej niebezpieczna niż na początku lat 40-tych, większość nie dostrzega okupanta.
argo.neon24.net/post/127264,mit-odzyskania-niepodleglosci
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz