Maciej Piotr Synak


Od mniej więcej dwóch lat zauważam, że ktoś bez mojej wiedzy usuwa z bloga zdjęcia, całe posty lub ingeruje w tekst, może to prowadzić do wypaczenia sensu tego co napisałem lub uniemożliwiać zrozumienie treści, uwagę zamieszczam w styczniu 2024 roku.

niedziela, 18 września 2011

Quo Vadis lajtowo

.

Dzisiaj jest niedziela, więc trochę odpuścimy poważne tematy.


Niedawno byłem w Łodzi - i głodny wstąpiłem do karczmy :)


Była to restauracja Quo Vadis, czyli :


dokąd zmierzasz człowieku.....

Jedzenie bardzo smaczne (zamówiłem makaron), miła obsługa, polecam.
Karczma miała ciekawy wystruj, ciekawe detale, których jestem miłośnikiem w architekturze - parę fotek...






Widok ogólny - te "kozie rogi" na ścianie to oryginalne wieszaki na ubrania







Bar - po prawej ciekawa kolumna w rycie Korynckim?







Na ladzie smok trzymający (niosący?) światło.







Oryginalny lampion z wężowym motywem - wąż podtrzymujący światło







Na środku zdjęcia widzimy (oj, widać, widać, trochę po lewo) Jakąś stylizowaną kolumnę z metalowego skręconego wokół własnej osi pręta, przechodzącą w ornament a'la wąż morski - jak w sztuce śródziemnomorskiej...

Wraz z kolumną koryncką tworzą ciekawą furtkę do baru - no bo na bramę to trochę za mało :) Nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Motyw węża zresztą powtarza się wszędzie, min. jako pochwyt przy schodach.





Generalnie klimat, klimat i jeszcze raz klimat....



Polecam odwiedzić.




.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz