Wszystkie narzędzia mogą być wykorzystane źle, ale mogą być też wykorzystane dobrze. Zależy od świadomego użytkownika
tak, warto pamiętać o tych słowach
a zadania, sprawdziany, jakie przedmioty - to są wg mnie podstawy
NIE dla chaosu w szkole
·
Trudno się nie zgodzić z zacytowanymi poniżej opiniami Tomasza Tokarza (link do wpisu w komentarzu). Sprawy kadry nauczycielskiej, jej doboru, obciążenia obowiązkami i wsparcia są absolutnie kluczowe dla jakości edukacji...
Czytam o tych różnych pomysłach na zmiany w edukacji, ech... Te niekończące się dyskusje o rzeczy trzeciorzędne... Czy mają być zadania, oceny, sprawdziany, przedmioty takie czy owakie... Spieramy się o didaskalia.
Najważniejsza inwestycja to świadomi nauczyciele, dobrze przygotowani, wiedzący dokąd zmierzają, kierujący się dobrem uczniów, otrzymujący stałe wsparcie (konsultacje, superwizje, wymiana doświadczeń, asystentura pomocy nauczyciela), mający do dyspozycji przemyślane narzędzia (elastyczne scenariusze), w tym także odpowiednio dostosowane generatory AI ("na lekcję potrzebuję tego i tego..., znajdź mi dane w bazie X i przygotuj na podstawie tego materiały do pracy"). To rozwiąże 90% problemów edukacji.
Jeśli tacy nauczyciele uznają, że do sensownego wspierania uczniów potrzebują ocen (wyrażanych liczbą, kreską czy awatarem) czy sprawdzianów to będą je stosować. Jeśli nie, to nie będą. Wszystkie narzędzia mogą być wykorzystane źle, ale mogą być też wykorzystane dobrze. Zależy od świadomego użytkownika
fb
/www.lasegundaguerra.com/viewtopic.php?t=15028
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz