przedruk
Jeśli jedziesz samochodem i słyszysz Dorotę Wellman, która w reklamie soku z Lidla przekonuje, że sok marki własnej jest oceniany w porównaniu z rynkowym liderem jako lepszy lub taki sam przez 64 procent klientów, to powinna Ci się zapalić czerwona lampka. Nie na tablicy rozdzielczej, ale w głowie. Sprawdzenie danych, na które powołuje się Lidl zaskakuje.
Instytut GfK na zlecenie Lidla przeprowadził badanie konsumenckie na grupie 170 (sic!) osób. W ocenie 36 procent z nich lepszy smak ma Tymbark. Solevitę, która jest marką własną niemieckiej sieci, oceniło jako lepszą 32 procent respondentów. Porażka?
Niekoniecznie. Wystarczy dodać niezdecydowanych i można triumfalnie ogłosić, że 64 procent konsumentów ocenia nektar Solevita jako lepszy lub tak samo dobry jak produkt marki Tymbark. Wystarczy chwila gimnastyki słownej, by uśpić czujność konsumenta.
Jeśli jeden sok wybiera 36 procent konsumentów, a drugi 32 procent, to który z nich jest lepszy?
Marketingowcy Lidla dają nam cenną lekcję, że w reklamie ważniejsze od tego co się powie jest to, co zostanie przemilczane.
Napisz do autora: tomasz.staskiewicz@innpoland.pl
http://innpoland.pl/129501,trafiles-na-nowa-reklame-soku-z-lidla-lepiej-uwazaj-zobacz-jak-sykont-czaruje-rzeczywistosc
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz