Polska i cała Słowiańszczyzna ma głód niezależnych od zachodu środków przekazu.
Wielu miało za złe Rosji, że pozwala zachodowi na manipulowanie opinią społeczną w Polsce, że nie interweniuje, nie zaprzecza i nie prostuje kłamstw zachodu. Zachód nastawia obywateli Polski przeciwko Rosji, a Rosjanie zupełnie to lekceważą.
Czy Sputnik zmieni tę sytuację?
SPUTNIK – globalna rosyjska ofensywa informacyjna to
cenny wkład w przełamywanie dyktatury usraelskiego kłamstwa i monopolu
na „prawdę w mediach”. Witamy z ulgą i nadzieją.
Na
globalnym rynku medialnym 10 listopada rozpoczęła pracę grupa
multimedialna Sputnik, która wyrasta na największą markę informacyjną na
świecie, dysponującą nowoczesnymi centrami multimedialnymi w
kilkudziesięciu krajach. Każda
redakcja Sputnika w największych stolicach świata prowadzi własne
strony internetowe i nadaje ze studiów miejscowych stacji radiowych.
Sumaryczna liczba godzin nadawania radiowego Sputnika w 30 językach
świata już w 2015 roku przekroczy 800 godzin na dobę w 130 miastach
świata.
Ekskluzywne
treści Sputnika są zaadresowane do wielomilionowego audytorium,
zmęczonego propagandą jednobiegunowego świata i potrzebującego
alternatywnego punktu widzenia. Główny portal znajduje się pod linkiem www.sputniknews.com.
Sputnik przedstawia pełniejszy obraz świata i różnorodność opinii. Sputnik mówi o tym, o czym inni milczą. „Są
na świecie mocarstwa, które narzucają swoją wolę zarówno Zachodowi, jak
i Wschodowi. Budują czarno-biały świat, w którym tylko oni są dobrzy, a
wszyscy inni źli. Wszędzie tam, gdzie interweniują, leje się krew,
wybuchają wojny domowe, aranżowane są kolorowe rewolucje, dochodzi do
secesji, a nawet rozpadają się kraje. Przykłady? Irak, Libia, Gruzja,
Syria, Ukraina, …"
Na
szczęście coraz więcej ludzi na świecie zauważa ten fałsz i uświadamia
sobie, że niekoniecznie trzeba pomagać Amerykanom w tym wszystkim, co
oni nazywają „demokracją”, „wolnością”, i ubierają w inne ładne
kłamstwa. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat ład moralny na świecie
uległ przenicowaniu. Głównym ciemiężcą, żandarmem, podsłuchowaczem i
fałszerzem informacji, zwodzicielem i zagrożeniem dla świata stał się
USrael i jego agresywne NATO.
Istnieje ogromna i coraz większa potrzeba
wypracowania nowego ładu i nowego określenia celów rozwojowych
ludzkości. Jest konieczne, aby przywrócić światu wielobiegunowość. Ważną
role może odegrać tu model proponowany przez Rosję. „Jesteśmy za kolorowym, wielobiegunowych światem i mamy w tym wielu sojuszników - mówi dyrektor generalny agencji informacyjnej Rossiya Segodnya Dmitrij Kisielow - dlatego
nasza grupa medialna uruchamia nową globalną markę Sputnik. Sputnik
pokazuje wielobiegunowy świat, w którym każdy kraj ma własne interesy
narodowe, kulturę, historię, tradycje. W takim świecie Japonia jest
japońska, Turcja - turecka, Chiny - chińskie, a Rosja - rosyjska w
pojmowaniu naszej wielonarodowej cywilizacji. Nie prosimy nikogo o
budowanie życia zgodnie z rosyjskimi zasadami. Uważamy, że każdy ma
prawo do własnych, a ostoją takiego świata jest prawo międzynarodowe” - powiedział Kisielow.
„Przebiegająca
obecnie zmiana formatu globalnego ładu światowego jest na naszą
korzyść, na korzyść ludzkości. Dla krajów, w których pracujemy, nie
jesteśmy opozycyjnymi mediami, zachowujemy dobre relacje ze wszystkimi”.
Koncepcja nadawania Sputnika
Nadawanie Sputnika jest w całości zadedykowane zagranicznemu audytorium. „Agencja
całkowicie zmieniła koncepcję swojej pracy. Jeśli wcześniej wszystkie
stacje radiowe w językach obcych pracowały w Moskwie, to teraz większa
część naszych programów radiowych i stron będzie tworzona na miejscu, w
odpowiednich krajach” - mówi Kisielow.
„Stało
się dla nas oczywiste, że nadawanie w różnych językach z Moskwy i próby
zyskania w ten sposób słuchaczy, widzów, czytelników i innych
użytkowników w innych krajach nie są w pełni skuteczne” - komentuje uruchomienie Sputnika Ormianka Margarita Simonian, redaktor naczelna agencji informacyjnej Rossiya Segodnya. - Ludzie,
którzy pracują w Moskwie, nie mogą orientować się równie dobrze i na
bieżąco w miejscowych realiach, trudno im zapraszać do studia
miejscowych newsmakerów i ekspertów”.
Multimedialne
zasoby Sputnika zajmują szczególną niszę dostawcy alternatywnych treści
informacyjnych a jednocześnie nadawane są w audycjach radiowych. W
każdym poszczególnym kraju Sputnik ma centrum multimedialne ze stacją
radiową dla miejscowych słuchaczy, stroną, agencją informacyjną, która
tworzy ekskluzywne treści i biurem prasowym.
„W
centrum multimedialnym będą jednocześnie tworzone różne projekty:
uruchomiane nowe programy - show informacyjno-humorystyczne, show
analityczne, głosowania na stronie, transmisje rozmów z międzynarodowymi
ekspertami, lecz ważne jest, że wszystkie unikatowe treści mogą być
dostępne miejscowym słuchaczom w różnych postaciach” - mówi Margarita Simonian.
Stacje
radiowe będą nadawać tylko w nowoczesnych pasmach: FM oraz cyfrowych
DAB/DAB+(Digital Radio Broadcasting), HD-Radio a także będą dostępne w
internecie oraz w formie aplikacji komórkowej. W ciągu roku liczba
godzin nadawania ma się zwiększyć i w średniej perspektywie nadawanie
będzie całodobowe.
„Wiele krajów zaproponowało retranslację Sputnika
na falach miejscowych stacji radiowych. Sami wyraziły zainteresowanie
nowymi treściami na swoim rynku medialnym i z własnej inicjatywy będą
emitować nasze audycje. Wraz z pojawieniem się nowej marki i wzrostem
jakości programów liczymy, że regionalna sieć Sputnika w różnych krajach
także będzie rosnąć” - powiedziała redaktor naczelna.
Nadawanie w
internecie się rozwija bardzo aktywnie. Pomysł polega na tym, żeby w
krajach nadawania Sputnika strony były aktualizowane przez 24 godziny na
dobę, a ich najważniejsze informacje były umieszczane na portalach
społecznościowych, przyciągając dodatkowych użytkowników.
Pod
marką Sputnik przez 24 godziny na dobę ukazują się już newswire w
języku angielskim, hiszpańskim i arabskim. Pod koniec 2014 roku pojawią
się wiadomości w języku chińskim. Dystrybuowane są w targetowanej
wysyłce mailowej i są przeznaczone dla profesjonalnych mediów, biznesu,
środowiska ekspertów oraz urzędów państwowych. W celu tworzenia
wiadomości non-stop w Waszyngtonie, Kairze, Pekinie i Montevideo
regionalne redakcje pracują w trybie non-stop 24/7.
Agencja
fotograficzna Sputnika także łączy sieć fotoreporterów na całym
świecie. Materiały fotograficzne będą przechowywane w jednolitej bazie w
celu szybkiej wymiany materiałami fotograficznymi między regionalnymi
centrami.
„Audytorium Sputnika - to miliardy ludzi na całym świecie, których - jestem przekonany - denerwuje
narzucana mainstreamowa propaganda, która wypełniła obecnie stacje
radiowe, gazety i telewizję w wielu krajach i sieje niezgodę, bezczelnie
lekceważąc prawdę i realne fakty. Ludzie szukają alternatywnego punktu
widzenia. Proponujemy go, nadawając sygnał radiowy Sputnika na cały
świat. Taka potrzeba istnieje” - mówi Dmitrij Kisielow.
Języki nadawania
Sputnik
tworzy treści multimedialne i nadaje w języku rosyjskim, abchaskim,
azerskim, angielskim, arabskim, ormiańskim, gruzińskim, dari,
hiszpańskim, kazachskim, krymsko-tatarskim, kirgiskim, chińskim,
kurdyjskim, łotewskim, mołdawskim, niemieckim, tadżyckim, polskim,
portugalskim, pasztuńskim, serbskim, tureckim, uzbeckim, ukraińskim,
fińskim, francuskim, hindi, estońskim i japońskim.
Kto nadaje na Sputniku
Zespół
każdego centrum multimedialnego Sputnik - w Londynie, Waszyngtonie,
Delhi, Kairze, Montevideo, Pekinie, Berlinie, Rio de Janeiro, Stambule,
Paryżu, Buenos Aires, Belgradzie, Helsinkach, Mińsku, Kijowie,
Taszkiencie, Astanie, Biszkeku, Duszanbe, Suchumi, Cchinwali, Tbilisi,
Erewaniu, Baku i Kiszyniowie - składa się z 30-100 miejscowych
profesjonalistów.
Sputnik - standard jakości
Sputnik to nowy standard jakości mediów dla krajów, w których pracuje. „Są
to dojrzałe, nowoczesne i bardzo aktualne media, różniące się od innych
w pierwszej kolejności doborem tematów, punktem widzenia oraz sposobem
patrzenia na świat” - mówi Margarita Simonian.
Ja
też myślę, że większość z nas, myślących Polaków, z ulgą i radością
przyjmuje każde przełamanie monopolu żydomasońskich mediów i wciskanych
gojom treści. Mam przecież świadomość, że także media rosyjskie nie
muszą być obiektywne i wiem, że uprawiają własny rodzaj propagandy,
witam je jednak jako „informacje na drugą nóżkę”, wiedząc że prawdziwych
informacji zawsze szuka się między wierszami i w szczelinach tego, co
podają do wierzenia konkurujące ze sobą centra zarządzania informacją (a
nie tylko konkurujące ze sobą na szybkość koncesjonowane agencje z
jednej stajni). Osobiście wątpię w to, że konkurencja jest zawsze
dobra na rynku dóbr fizycznych, bo zbyt wiele jest przykładów jej
rozrzutnej i marnotrawczej szkodliwości, ale uważam, że jest ona bardzo
potrzebna w sferze informacji, gdzie rywale mogą patrzeć sobie nawzajem
na ręce i możliwie na bieżąco głośno wszystkich o tym informować.
Sputnikowi życzmy więc jak najlepiej. Takich inicjatyw światu potrzeba.
Bogusław Jeznach
http://jeznach.neon24.pl/post/115069,wielka-nadzieja-gojow
http://polish.ruvr.ru/2014_11_10/Sputnik-nadawanie-na-caly-swiat-3342/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz