Strony wciąż aktualne...

niedziela, 16 listopada 2014

SPUTNIK – globalna rosyjska ofensywa informacyjna



SPUTNIK – globalna rosyjska ofensywa informacyjna to cenny wkład w przełamywanie dyktatury usraelskiego kłamstwa i monopolu na „prawdę w mediach”. Witamy z ulgą i nadzieją.

Na globalnym rynku medialnym 10 listopada rozpoczęła pracę grupa multimedialna Sputnik, która wyrasta na największą markę informacyjną na świecie, dysponującą nowoczesnymi centrami multimedialnymi w kilkudziesięciu krajach. Każda redakcja Sputnika w największych stolicach świata prowadzi własne strony internetowe i nadaje ze studiów miejscowych stacji radiowych. Sumaryczna liczba godzin nadawania radiowego Sputnika w 30 językach świata już w 2015 roku przekroczy 800 godzin na dobę w 130 miastach świata.

Ekskluzywne treści Sputnika są zaadresowane do wielomilionowego audytorium, zmęczonego propagandą jednobiegunowego świata i potrzebującego alternatywnego punktu widzenia. Główny portal znajduje się pod linkiem www.sputniknews.com.

Sputnik przedstawia pełniejszy obraz świata i różnorodność opinii. Sputnik mówi o tym, o czym inni milczą. „Są na świecie mocarstwa, które narzucają swoją wolę zarówno Zachodowi, jak i Wschodowi. Budują czarno-biały świat, w którym tylko oni są dobrzy, a wszyscy inni źli. Wszędzie tam, gdzie interweniują, leje się krew, wybuchają wojny domowe, aranżowane są kolorowe rewolucje, dochodzi do secesji, a nawet rozpadają się kraje. Przykłady? Irak, Libia, Gruzja, Syria, Ukraina, …"

Na szczęście coraz więcej ludzi na świecie zauważa ten fałsz i uświadamia sobie, że niekoniecznie trzeba pomagać Amerykanom w tym wszystkim, co oni nazywają „demokracją”, „wolnością”, i ubierają w inne ładne kłamstwa. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat ład moralny na świecie uległ przenicowaniu. Głównym ciemiężcą, żandarmem, podsłuchowaczem i fałszerzem informacji, zwodzicielem i zagrożeniem dla świata stał się USrael i jego agresywne NATO.

 Istnieje ogromna i coraz większa potrzeba wypracowania nowego ładu i nowego określenia celów rozwojowych ludzkości. Jest konieczne, aby przywrócić światu wielobiegunowość. Ważną role może odegrać tu model proponowany przez Rosję. „Jesteśmy za kolorowym, wielobiegunowych światem i mamy w tym wielu sojuszników - mówi dyrektor generalny agencji informacyjnej Rossiya Segodnya Dmitrij Kisielow - dlatego nasza grupa medialna uruchamia nową globalną markę Sputnik. Sputnik pokazuje wielobiegunowy świat, w którym każdy kraj ma własne interesy narodowe, kulturę, historię, tradycje. W takim świecie Japonia jest japońska, Turcja - turecka, Chiny - chińskie, a Rosja - rosyjska w pojmowaniu naszej wielonarodowej cywilizacji. Nie prosimy nikogo o budowanie życia zgodnie z rosyjskimi zasadami. Uważamy, że każdy ma prawo do własnych, a ostoją takiego świata jest prawo międzynarodowe” - powiedział Kisielow.

Przebiegająca obecnie zmiana formatu globalnego ładu światowego jest na naszą korzyść, na korzyść ludzkości. Dla krajów, w których pracujemy, nie jesteśmy opozycyjnymi mediami, zachowujemy dobre relacje ze wszystkimi”.

 

Koncepcja nadawania Sputnika

Nadawanie Sputnika jest w całości zadedykowane zagranicznemu audytorium. „Agencja całkowicie zmieniła koncepcję swojej pracy. Jeśli wcześniej wszystkie stacje radiowe w językach obcych pracowały w Moskwie, to teraz większa część naszych programów radiowych i stron będzie tworzona na miejscu, w odpowiednich krajach” - mówi Kisielow.

Stało się dla nas oczywiste, że nadawanie w różnych językach z Moskwy i próby zyskania w ten sposób słuchaczy, widzów, czytelników i innych użytkowników w innych krajach nie są w pełni skuteczne” - komentuje uruchomienie Sputnika Ormianka Margarita Simonian, redaktor naczelna agencji informacyjnej Rossiya Segodnya. - Ludzie, którzy pracują w Moskwie, nie mogą orientować się równie dobrze i na bieżąco w miejscowych realiach, trudno im zapraszać do studia miejscowych newsmakerów i ekspertów”.

Multimedialne zasoby Sputnika zajmują szczególną niszę dostawcy alternatywnych treści informacyjnych a jednocześnie nadawane są w audycjach radiowych. W każdym poszczególnym kraju Sputnik ma centrum multimedialne ze stacją radiową dla miejscowych słuchaczy, stroną, agencją informacyjną, która tworzy ekskluzywne treści i biurem prasowym.

W centrum multimedialnym będą jednocześnie tworzone różne projekty: uruchomiane nowe programy - show informacyjno-humorystyczne, show analityczne, głosowania na stronie, transmisje rozmów z międzynarodowymi ekspertami, lecz ważne jest, że wszystkie unikatowe treści mogą być dostępne miejscowym słuchaczom w różnych postaciach” - mówi Margarita Simonian.

Stacje radiowe będą nadawać tylko w nowoczesnych pasmach: FM oraz cyfrowych DAB/DAB+(Digital Radio Broadcasting), HD-Radio a także będą dostępne w internecie oraz w formie aplikacji komórkowej. W ciągu roku liczba godzin nadawania ma się zwiększyć i w średniej perspektywie nadawanie będzie całodobowe. 

Wiele krajów zaproponowało retranslację Sputnika na falach miejscowych stacji radiowych. Sami wyraziły zainteresowanie nowymi treściami na swoim rynku medialnym i z własnej inicjatywy będą emitować nasze audycje. Wraz z pojawieniem się nowej marki i wzrostem jakości programów liczymy, że regionalna sieć Sputnika w różnych krajach także będzie rosnąć” - powiedziała redaktor naczelna. 

Nadawanie w internecie się rozwija bardzo aktywnie. Pomysł polega na tym, żeby w krajach nadawania Sputnika strony były aktualizowane przez 24 godziny na dobę, a ich najważniejsze informacje były umieszczane na portalach społecznościowych, przyciągając dodatkowych użytkowników.

Pod marką Sputnik przez 24 godziny na dobę ukazują się już newswire w języku angielskim, hiszpańskim i arabskim. Pod koniec 2014 roku pojawią się wiadomości w języku chińskim. Dystrybuowane są w targetowanej wysyłce mailowej i są przeznaczone dla profesjonalnych mediów, biznesu, środowiska ekspertów oraz urzędów państwowych. W celu tworzenia wiadomości non-stop w Waszyngtonie, Kairze, Pekinie i Montevideo regionalne redakcje pracują w trybie non-stop 24/7.

Agencja fotograficzna Sputnika także łączy sieć fotoreporterów na całym świecie. Materiały fotograficzne będą przechowywane w jednolitej bazie w celu szybkiej wymiany materiałami fotograficznymi między regionalnymi centrami.

Audytorium Sputnika - to miliardy ludzi na całym świecie, których - jestem przekonany - denerwuje narzucana mainstreamowa propaganda, która wypełniła obecnie stacje radiowe, gazety i telewizję w wielu krajach i sieje niezgodę, bezczelnie lekceważąc prawdę i realne fakty. Ludzie szukają alternatywnego punktu widzenia. Proponujemy go, nadawając sygnał radiowy Sputnika na cały świat. Taka potrzeba istnieje” - mówi Dmitrij Kisielow.

 

Języki nadawania

Sputnik tworzy treści multimedialne i nadaje w języku rosyjskim, abchaskim, azerskim, angielskim, arabskim, ormiańskim, gruzińskim, dari, hiszpańskim, kazachskim, krymsko-tatarskim, kirgiskim, chińskim, kurdyjskim, łotewskim, mołdawskim, niemieckim, tadżyckim, polskim, portugalskim, pasztuńskim, serbskim, tureckim, uzbeckim, ukraińskim, fińskim, francuskim, hindi, estońskim i japońskim.

 

Kto nadaje na Sputniku

Zespół każdego centrum multimedialnego Sputnik - w Londynie, Waszyngtonie, Delhi, Kairze, Montevideo, Pekinie, Berlinie, Rio de Janeiro, Stambule, Paryżu, Buenos Aires, Belgradzie, Helsinkach, Mińsku, Kijowie, Taszkiencie, Astanie, Biszkeku, Duszanbe, Suchumi, Cchinwali, Tbilisi, Erewaniu, Baku i Kiszyniowie - składa się z 30-100 miejscowych profesjonalistów.

 

Sputnik - standard jakości

Sputnik to nowy standard jakości mediów dla krajów, w których pracuje. „Są to dojrzałe, nowoczesne i bardzo aktualne media, różniące się od innych w pierwszej kolejności doborem tematów, punktem widzenia oraz sposobem patrzenia na świat” - mówi Margarita Simonian.

Ja też myślę, że większość z nas, myślących Polaków, z ulgą i radością przyjmuje każde przełamanie monopolu żydomasońskich mediów i wciskanych gojom treści. Mam przecież świadomość, że także media rosyjskie nie muszą być obiektywne i wiem, że uprawiają własny rodzaj propagandy, witam je jednak jako „informacje na drugą nóżkę”, wiedząc że prawdziwych informacji zawsze szuka się między wierszami i w szczelinach tego, co podają do wierzenia konkurujące ze sobą centra zarządzania informacją (a nie tylko konkurujące ze sobą na szybkość koncesjonowane agencje z jednej stajni). Osobiście  wątpię  w to, że konkurencja jest zawsze dobra na rynku dóbr fizycznych, bo zbyt wiele jest przykładów jej rozrzutnej i marnotrawczej szkodliwości, ale uważam, że jest ona bardzo potrzebna w sferze informacji, gdzie rywale mogą patrzeć sobie nawzajem na ręce i możliwie na bieżąco głośno wszystkich o tym informować. Sputnikowi życzmy więc jak najlepiej.  Takich inicjatyw światu potrzeba.

Bogusław Jeznach 

 

http://jeznach.neon24.pl/post/115069,wielka-nadzieja-gojow

 

http://polish.ruvr.ru/2014_11_10/Sputnik-nadawanie-na-caly-swiat-3342/

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz